Ailemin kutu kutu hayatları var bu blogda. Keyif aldığımız yemek, gezi, kitap, annelik... hakkında herşeyden biraz.

2 Ağustos 2012 Perşembe

Okula başlama ve diğer vakalar

Haftasonu kaçamağından geldik, her şey yolunda derken Salı günü Can'ın okula gittikten sonra girmek istemediği haberini aldık. Fazla üstelemedik ama ben iş dönüşü okula gidip öğretmen ve yöneticiyle son ziyaretinde ne olmuş olabileceğiyle ilgili biraz kafa yordum. Geçtiğimiz hafta okuldan eve mutsuz gelmişti ve ağladığını söylemişti. Ama okulla konuştuğumda bir sorun olmadığını söylemişlerdi.

Artık bir veli edasıyla görüşmeye gittiğimde kendimi nedense çok yaşlı hissettim. Neyse buna takılmayıp bu sefer bu konuyu anlamak istiyordum. 3 haftadır parka gider gibi gidip, mutlu dönen, kimseye pek bağımlılığı olmayan bir çocuk neden durup dururken babaannemi istiyorum diyip de okuldan ayrılmak isterdi?

Okulda genelde çocukların ilk hafta tepki vermeseler bile, genelde 15 gün sonra (Can'ın 3 hafta sonra) okula gitmenin  bir rutin olduğunu ve evden uzaklaştıklarını farketmeleri nedeniyle tepki verebileceklerinden bahsedildi. Benim diğer bir yorumum ise geçtiğimiz hafta erken kalkması nedeniyle okula yorgun gitmesi ve sonlara doğru tükenmeye başlamasıydı. Eve gitmek istedi ve belki de bu hafta  da o psikolojiyi ve bitkinliği hatırlayarak orada kalmak istemedi.

Tabi diğer alternatif de gerçekten okulda canını sıkacak bir şey olması. Belki bir çocuk fazla üzerine geldi, onu üzdü ama öğretmenler bunu farketmediler. Bilemiyorum... Ama genelde Can parkta olanların seceresini anlattığı için, örneğin "oynu(oyuncak) vemedim, Memet ağladı, eve gitti..."gibisinden kendini ifade edebildiği için böyle bir olay olmadığını düşünüyorum.

Okulun önerisi bundan sonrasında benimle veya ablasıyla gelmesi, ihtiyacı olduğunda yanında olacağımızı yine görmesi oldu. Dün gece ateşlendiği ve hepimiz için yorucu bir gün olduğu için bugün de okula yorgun bir halde gitmesini istemedik. Bakalım yarın neler olacak.

Bu aralar Can konuşmasını daha fazla düzeltmeden, neler söylediğini not almadan geçmek istemiyorum. Son 2 ayda en çok söylediklerinden bir demet:

- kendiiim, kendim, kendim...
- kendim in istiom, kendim al istiom...
- istemiom!
- Şenem, potakal, domates, emek... (veya sezon neyi gerektiyorsa...) al, ge...
- caniiiiim (boynuma sarılırken)
- Aaayyyy beeendiiim!!! (gösterişli bir şey taktığımda veya giydiğimde hemen farkeden oğlumdan süper bir tepki)
- Söylenenin tam tersini söylemek için sonuna eklenen bir "diiiiil!" "oynama diiil, ... güzel diiil, gidelim diiiil!!!"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder